1% dla przedszkolaka

KRS 0000052078
z zaznaczeniem "Samorządowe Przedszkole nr 177, Kraków"

STYCZEŃ 2019

 
GRUPA I
 
 
1.   Ulubione zabawki
Porozmawiamy o naszych ulubionych zabawkach, przyniesiemy je z domu, pozwolimy kolegom pobawić się nimi- nauczymy się nimi dzielić, szanować zarówno własność swoją, jak i kolegi                (prawo do własności). Będziemy przeliczać, segregować, porównywać, a także układać je na półce.
 
2.  To już zima - bezpieczne zabawy na śniegu
Będziemy poznawać i nazywać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy, przeprowadzimy doświadczenia związane z wodą, poznamy właściwości lodu. Dowiemy się, co robią ptaki zimą oraz jak możemy im pomóc przetrwać zimę. Poznamy zasady bezpiecznych zabaw śniegiem i na śniegu.
 
3. Poznajemy pracę sprzedawcy
Dowiemy się, jakie są rodzaje sklepów w bliskim otoczeniu przedszkola. Wybierzemy się do sklepu spożywczego, będziemy obserwować pracę sprzedawcy, jego ubiór, narzędzia pracy. Dowiemy się kto to jest klient. Zgromadzimy różne opakowania po artykułach spożywczych, kosmetycznych, urządzimy w sali zabawę tematyczną „SKLEP”. Będziemy odgrywać rolę sprzedawcy, dostawcy towaru, klientów.
 
4. Babcia i Dziadek
Będziemy rozmawiać o naszych rodzinach, nauczymy się nazywać członków bliższej i dalszej rodziny. Będziemy oglądać rodzinne fotografie, dowiemy się jak spędzali czas nasi dziadkowie i babcie, kiedy byli dziećmi. Przygotujemy niespodzianki dla naszych Babć i Dziadków, zaprosimy ich do sali na wspólna zabawę, poczęstujemy własnymi wypiekami.
 
 
        Nauczycielki: Monika Siwek, Elżbieta Piwowarczyk
 
GRUPA II
Zima u nas i u Eskimosów
Dzieci zapoznają się z warunkami życia na dalekiej północy, porównają życie Eskimosów z życiem mieszkańców naszego kraju. Poznają wybrane gatunki zwierząt polarnych, Rozmawiać będą o zmianach jakie zachodzą zimą w przyrodzie w naszych szerokościach geograficznych. Przedszkolaki nauczą się wierszy i piosenek o zimie, zagrają na instrumentach zimowe melodie, zatańczą przy zimowej muzyce, ruchem mimiką wyrażą uczucia i emocje jakie towarzyszą im podczas słuchania muzyki poważnej. Dzieci namalują zimowy pejzaż. Starsze dzieci będą konstruować gry matematyczne oraz zaproszą młodszych kolegów do wspólnej gry. 
Bawimy się bezpiecznie
Dzieci zastanawiać się będą jak się bawić, by zabawa była bezpieczna zarówno w domu jak i na zewnątrz; poznają niebezpieczeństwa, jakie wyniknąć mogą z zabawy ogniem, gazem, prądem, lekami, wodą, niebezpiecznymi przedmiotami. Przedszkolaki zastanowią się jak należy się bawić zimą na dworze, aby było bezpiecznie. Dzieci będą układać i opowiadać historyjki obrazkowe poświęcone bezpieczeństwu
.
Nasze Ukochane Babcie i Kochani Dziadkowie
Przedszkolaki opowiedzą za co kochają swoje Babcie i swoich Dziadków, spróbują ich opisać i narysować. Dzieci przygotują repertuar artystyczny oraz niespodzianki na Święto Babci i Dziadka. Dzieci rozmawiać będą o swoich prawach i prawach innych członków rodziny oraz o obowiązkach wobec swoich najbliższych. Przedszkolaki zastanawiać się będą jak postępować, by nie ranić innych.
 
 
Nauczycielki: Kinga Bołoz, Karolina Guzik
 
 
 
GRUPA III
 
Lubimy eksperymentować
Czyj to dom
Dla Babci i Dziadka całusy
Prawa dzieci
 
Zadania:
  • kształtowanie umiejętności łączenia zjawisk przyrodniczych z  wybraną porą roku.
  • poznanie różnych stanów skupienia wody – eksperymentowanie;
  • poznanie rożnych znaczeń słowa dom;
  • rozpoznawanie i nazywanie różnych budowli architektonicznych,
  • stosowanie w sytuacjach zadaniowych określeń przyimkowych wyżej, niżej, nad, pod, obok, kierunków: prawo, lewo;
  • porozmawiamy, czym jest dom rodzinny i jakie role w nim zajmują dziadkowie;
  • zorganizowanie uroczystości o charakterze rodzinnym –Dzień Babci i Dziadka; przygotowanie programu artystycznego, wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi;
  • poznanie podstawowych praw i obowiązków  dzieci oraz uświadomienie dzieciom konieczności respektowania przez nich praw innych osób
  • nauka rymowanek, zabaw słownikowych,
·         rozwijanie  umiejętności kreślenia linii ciągłej prostej łamanej bez odrywania ręki;
 
 
 
           Nauczycielki: Beata Jurkowska i Agnieszka Sendler
 
 
 
GRUPA IV
 
 
1.      „ Nowy Roczek bieży”- kształtowanie umiejętności łączenia zjawisk przyrodniczych z wybraną porą roku. Śpiewanie piosenek o tematyce zimowej, słuchanie bajek, wierszy, nauka rymowanek, zabawy słownikowe. 
2.      „Prawa dzieci”- wrażenie projektu edukacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do opieki zdrowotnej
 i troski o zdrowie. Wspólne urządzenie w sali kącika lekarskiego do zabaw tematycznych. Zaproszenie gości  do pokazu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, utrwalanie zasad postępowania w sytuacjach niebezpiecznych dla dzieci.
3.      „Dla Babci i Dziadka całusy”- przygotowanie uroczystości dla bliskich w naszej sali, piosenek, wierszy, tańców, prezentów.
4.      „ Karnawał”- przygotowanie balu dla dzieci, stwarzanie okazji do wspólnych radosnych zabaw, konkursów, przebierania się, bogacenie słownika w określenia związane                                              z tematyką karnawału: maska, kostium, przebranie, strój, wypożyczalnia.
                                                                
              Nauczycielki: Joanita Łanecka, Magdalena Szopa
  
 
GRUPA V
 
Mijają dni, miesiące, lata…
Zapoznamy się z różnymi rodzajami zegarów, zwrócimy uwagę na ważną rolę zegara w życiu człowieka. Poznamy budowę kalendarza. Będziemy prawidłowo nazywać dni tygodnia, pory roku, nazw miesięcy.
 
Nasi pupile
Poznanie pracy weterynarza oraz rozbudzanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt. Rozmowy na temat opieki nad powierzonymi zwierzątkami. Poznawanie cech charakterystycznych dla poszczególnych ras.
 
Niechaj Dziadzio z Babunią sto lat żyją!
Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach, przypomnienie praw dzieci porównanie z prawami dorosłych. Będziemy uczestniczyć w przygotowaniach do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, zaprosimy ich na spotkanie i złożymy życzenia. Będziemy rozpoznawać i nazywać poszczególnych członków rodziny oraz opowiadać o swoich najbliższych, dzielić się wiadomościami. Uświadomienie dzieciom znaczenia słowa ‘rodzina’ – miejsce jakie zajmuje w niej babcia i dziadek.
 
Na śniegu
Nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Poznanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu. Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych. Będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie zimą, dokarmiać ptaki, które zostają u nas na zimę, przylatują do naszego karmnika.
 
 
                   Nauczycielki: Anna Waszkiewicz, Lidia Paś
 
GRUPA VI
 
1.  Skok w Nowy Rok!
- poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku np.: składanie życzeń noworocznych, urządzanie balów;
- wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia; zwracanie uwagi na stałe następstwa dnia tygodnia, miesięcy, lat;                                                                                     
- rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 7.  
 
2. Ptaki zimą.                                                                                                           
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków; stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się;                                                                                                     
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą; organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych;                                                                                   
 - rozwijanie umiejętności rachunkowych, tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech;
 
3. Babcia i Dziadek.                                                                                                       
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla starszych; orientowanie się, jakie istnieje pokrewieństwo w rodzinie;                                          
- wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny;                                     
- przygotowywanie różnych niespodzianek dla dziadków, rozwijanie sprawności manualnej, mowy i zdolności teatralnych.
 
4. Projekt Zabawki.                                                                                               
 - wzbogacanie wiedzy na temat zabawek – dawnych i współczesnych; porównywanie zabawek z przeszłości z ich współczesnymi odpowiednikami;                                                                                                                          
- zachęcanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania na wybrany temat; 
                                                                                                                                                                                                            
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych;                                                       
- wyodrębnianie części (podzbioru) z określonej całości (zbioru).
 
            Nauczycielki: Urszula Osiakowska, Iwona Mildner