1% dla przedszkolaka

KRS 0000052078
z zaznaczeniem "Samorządowe Przedszkole nr 177, Kraków"

LUTY 2020

  Grupa I

TEMATYKA

1.      1.Zabawy zimą
2.      2. Próbujemy mierzyć
3.      3. Karnawał- poznajemy pracę krawcowej
4.      4. Jesteśmy samodzielni w kuchni
ZADANIA

 

·         Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
·         Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą
·         Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu
·         Doskonalenie umiejętności liczenia w sytuacjach zabawowych
·         Rozwijanie umiejętności rozpoznawania rzeczy, grupowania ich, porównywania
·         Prawidłowe posługiwanie się określeniami: wysoki- niski, długi- krótki
·         Poznanie tradycji związanych z karnawałem
·         Zapoznanie z praca krawcowej, zwrócenie uwagi na przybory potrzebne jej do pracy
·         Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
·         Zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem przedszkolnej kuchni, poznanie pracy kucharki
·         Rozwijanie umiejętności samodzielnego przygotowywania kanapek
·         Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się przy stole
Nauczycielka: Anna Waszkiewicz 

Grupa II

 TEMATYKA

1.    Znamy baśnie  
2.    Muzyka jest wszędzie
3.    Chciałbym być matematykiem
4.    Chciałbym być lekarzem
ZADANIA
  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą. Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów. 
  • Recytowanie indywidualnie i zespołowo krótkich wierszy. 
  • Tworzenie przez dzieci własnych opowiadań, śmiesznych historyjek i dzielenie się tym z innymi.
  • Bal Karnawałowy- wcielanie się w ulubione postacie, zabawa przy muzyce, poruszanie się w takt melodii.Rozwijanie wyobraźni imożliwości twórczych dziecka w zabawach parateatralnych (drama, pantomima, teatrzyki kukiełek itp.)Śpiewanie piosenek indywidualnie i z całą grupą. Granie na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach.
  • Zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych. 
  • Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia.
  • Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Mierzenie długości za pomocą sznurka, dłoni, stopy, kroków.
  • Porównywanie masy wybranych przedmiotów,stosowanie określeń: cięższy od, lżejszy od, ważący tyle samo.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi zawodami.
  • Poznanie zawodu lekarza i różnych specjalności lekarskich.
  • Wykorzystanie zdobytej wiedzy w zabawie tematycznej pt.U lekarza,odtwarzanie różnych ról społecznych podczas zabawy.     

Nauczycielki: Urszula Osiakowska, Iwona Mildner

Grupa III

TEMATYKA

1. Kraina figur geometrycznych
2.  Karnawał
3.  Lubię eksperymentować
4.  Kim będę gdy dorosnę- zawody
ZADANIA
  • Rozróżnia i nazywa figury geometryczne
  • Klasyfikuje przedmioty według kształtu, koloru, wielkości
  • Odtwarza, kontynuuje  układy sekwencyjne – kodowanie
  • Przelicza elementy w zbiorze, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6    
  • Zauważa, że wszyscy przeżywają emocje, rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne.
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych
  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
  • Porusza się przy muzyce i do muzyki.
  • Rozwija zainteresowania plastyczne, posługuje się różnymi technikami plastycznymi
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, badawczą, eksperymentuje dźwiękami, materiałem przyrodniczym i konstrukcyjnym, obserwuje i wyciąga wnioski
  • Wskazuje zawody zaangażowane w powstawanie produktów  codziennego użytku – wyjaśnia czym się zajmuje dana osoba
  • Rozumie proste polecenia w języku angielskim i reaguje na nie

Nauczycielki: Monika Siwek, Izabela Chorążak

Grupa IV
TEMATYKA
1. Sporty zimowe
2. Karnawał w przedszkolu
3. Projekt „Woda”
4. Zakładamy „Zielony kącik” w  naszej sali
ZADANIA
·      Zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu
·      Utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw - nie tylko zimowych.
·      Kultywowanie tradycji zabaw karnawałowych w Polsce i na świecie
·      Zapoznamy z tradycją tworzenia i zapinania kotylionów
·      Tworzenie okazji do odczuwania radości z udziału we wspólnych zabaw tanecznych, ruchowych, konkursach.
·      Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie.
·      Budowanie wiedzy o wodzie (w szczególności o właściwościach fizycznych wody i jej roli w życiu człowieka).
·      Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z wodą.
·      Kształtowanie postaw prozdrowotnych  min. poprzez wdrażanie do nawyku picia wody.
·      Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
·      Założenie w sali hodowli roślin  w „Zielonym kąciku ”.
·      Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
·      Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.
·      Poznawanie graficznego obrazu literek, zabawy sylabami –przygotowanie do czytania i pisania.
Nauczycielki: Beata Jurkowska, Agnieszka Sendler
Grupa V
TEMATYKA
1. Jakie to ciekawe! Matematyczne zagadki i zabawy na zimowe dni
2. Dziwna zimowa pogoda…
3. Bal karnawałowy- PROJEKT UBRANIE
 ZADANIA
·  Obserwowanie zjawisk pogodowych, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych: śnieg, deszcz, wiatr, mgła, przymrozek,  mróz  nabywanie kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych
·  Wypowiadanie się na dowolny temat, słuchanie tekstów literackich
i wypowiadanie się na temat ich treści, zadawanie pytań i poszukiwanie odpowiedzi, wykonywanie prac plastycznych techniką malowania akwarelą, rysowania pastelami, lepienia z plasteliny-nabywanie kompetencji
w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
·  Klasyfikowanie, przeliczanie, porównywanie różnych typów odzieży oraz obuwia podczas realizacji projektu UBRANIE- nabywanie kompetencji matematycznych. Rozumienie konieczności zakładania odpowiedniej odzieży stosownie do pogody, ćwiczenia w samodzielnym zakładaniu  czapki, szalika, butów, kurtki, itp.
·  Spotkanie z ekspertem: szewcem, krawcową- poznawanie świata zawodów i rynku pracy (doradztwo zawodowe), opisywanie czynności wykonywanych przez te osoby
·  Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej-  eksperymentowanie z różnym materiałem, wyrażenie ekspresji twórczej podczas czynności  konstrukcyjnych, plastycznych  i zabawy, zagospodarowywanie przestrzeni.
·  Uczestniczenie w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, zabawach teatralnych, przebieranie się w stroje własnego pomysłu – nabywanie kompetencji osobistych i społecznych
Nauczycielki: Kinga Bołoz, Karolina Guzik  

 Grupa VI

 

 TEMATYKA:

 1.To mi się uda! To mi się udało!
 2. Czyste powietrze wokół nas.
 3. Muzyka jest wszędzie.
 4. Lodowa kraina.
ZADANIA:
·  Przelicza w zakresie 10.
·  Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10.
·  Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.
·  Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
·  Odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, klasyfikuje przedmioty.
·  Zauważa, że wszyscy przeżywają emocje, rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne.
·  Układa i rozwiązuje zagadki.
·  Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: h, H, j, J, k, K, w,W.
·  Wysłuchuje w wyrazach głoski: h, j, k, w.
·  Dzieli wyrazy na sylaby.
·  Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
·  Kreśli wybrane litery, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu.
·  Rozwija wyobraźnię muzyczną.
·  Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
·  Porusza się przy muzyce i do muzyki.
·  Muzykuje z użyciem instrumentów.
·  Odczuwa swoją przynależność do rodziny.
·  Kształtuje uczucie przywiązania i szacunku do rodziców i kolegów.
·  Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych                      
Nauczycielki: Joanita  Łanecka, Bożena Woźnica